Den 7:e januari lanseras boken Guldläge på nätet med undertiteln sökmotoroptimering för alla. Detta är den första SEO-bok som är skriven på svenska på ett väldigt långt tag. Boken ges ut av Kalla Kulor Förlag och är skriven av SEO-experterna Magnus Bråth och Michael Wahlgren. Båda författarna har sysslat med SEO i snart 10 år och har skriver sedan tidigare flitigt om SEO, till exempel på Sveriges största SEO-blogg Sökmotorkonsult.se. Magnus och Michael har tidigare jobbat tillsammans på Pineberry som är en av Sveriges främsta SEO-byråer. Michael är grundare till Pineberry och jobbar där i egenskap av VD. Magnus har efter ett par år utomlands flyttat hem till Örnsköldsvik där han startat egna byrån Brath.
Boken Guldläge på nätet är för dig som vill lära dig sökmotoroptimering på ett enkelt och effektivitet sätt enligt författarna. Den är lättskriven och anpassad för att du ska kunna läsa igenom den på en kväll. Tanken med boken är att du som läsare därefter ska kunna ta dig an sökresultaten i Google. Boken borde därför vara perfekt för dig som inte har några kunskaper om SEO men vill börja lära dig, eller om du har vissa kunskaper inom SEO redan men vill fylla på din kunskapsbas. Det går att läsa mer om boken på dess officiella sajt: Guldlägepånätet.se
Boken finns som sagt att köpa från den 7:e januari och den kommer att gå att köpa där du brukar köpa dina böcker, exempelvis på Adlibris och Bokus. Guldläge på nätet kommer även finnas att köpa som E-bok för dig som hellre läser på skärmen. Sist men inte minns rekommenderas Fredrik Erikssons blogginlägg om varför du ska investera i boken Guldläge på nätet. Välskrivet och välformulerat av Fredrik.